Buddy Holly

Idag ska jag äntligen till Anna. Kl 12:15 går bussen till stan sedan får jag åkta tåg till Sunne.


Jag visste att, att det var som det var. Att jag hade dig runt mitt lill finger! I Knowe it! Men det känns nästan värre när jag vet. 


Måste bara säga att idag är det 50 år sedan Buddy Holly gick bort. Hoppas ni har lyssnat på hans musik, riktigt bra.
Måste säga att jag gillar bland annat sådan musik, gammal rock´n´roll. 

Buddy Holly dog i en flyg olycka den 3 februari 1959. Visste ni att Buddy Holly var en stor insperationskälla för The Beatles. Han var även en av de mycket få som skrev sitt eget material på sin tid, det var mycket vanligt att andra skrev låtar åt artisterna som tex: Frank Sinatra, han skrev inte många låtar själv.  

 

http://www.youtube.com/watch?v=lhgO8rZs1Fg

Kommentarer
Postat av: jane

hej hej...en undran bara,vad heter ditt favvo fik -ställe?????

2009-02-03 @ 10:06:51
URL: http://sladdertackan1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0